Sunday 25 February 2007

thuis

met een beetje vertraging (Ghanese microbe meegebracht precies)
maar we zijn weer thuis
na uitgebreid afscheid nemen
na een helse busrit richting hoofdstad. ticketje voor de bus met airco was mooi op voorhand besteld. maar bij aankomst aan het busstation bleek na twee uur wachten iedereen plots in de rij te gaan staan voor het loket. dan maar hetzelfde doen en merken dat de airco-bus afgelast is en je met een andere meemoet. zonder airco, zonder vering, maar mét dubbel zoveel volk en klapstoeltjes in het gangpad. daar gingen we dan voor de volgende 15 uur, met de mama op het klapstoeltje naast me half op mijn zitje, en met haar baby voor de helft van de tijd op mijn knieën.
en na een probleemloze vlucht, met de obligate reep Toblerone-chocolade (de witte!) en op vlucht twee de lekkerste maaltijd in maanden (jawel, leve Air Maroc).
weg van het Afrikaanse continent.
en om daar niet langer twijfel over te laten bestaan, lag er bij thuiskomst een brief van de vdab op me te wachten: die dag liep mijn 'gelijkstelling van stage in het buitenland met de wachttijd' af, dus werd ik de volgende ochtend om 10.30 vriendelijk uitgenodigd voor een gesprek...
jep, we zijn terug in België!

3 comments:

Anonymous said...

Joepie de poepie!

Unknown said...

Welkom Maaike,
Goed dat je terug bent. Is er nog wat van die Toblerone over?

Anonymous said...

Thanks for the striking ad! I seriously valued looking at it again, tonsil stone you were a terrific journalist.I may make sure to bookmark your items your web page Satellite direct review and will often keep returning in the future. I have to recommend you continue on your great discussions, have a very very good trip penis advantage weekend break!