Sunday 24 December 2006

60 leerlingen en 2 zakken snoep

woensdag, weer maar eens een Yaro-meeting die niet kon doorgaan... maar in de plaats besloot Albert de groep studenten die hij vrijwillig in de vakantie kwam onderwijzen om een beetje in te lopen op het leerplan, te vragen een uurtje langer te blijven. tijdens dat uur konden ze mij vragen stellen, en na afloop zouden ze dan hun kerstkadootje van hem krijgen: snoepjes. hijzelf kon niet blijven, dus daar stond ik dan plots in een godverlaten school voor meer dan 60 leerlingen, met twee zakken snoep...
hoewel sommigen waarschijnlijk enkel bleven met het vooruitzicht op die beloning, moet ik zeggen dat ze heel stil waren, goed luisterden en interessante vragen stelden over hiv, aids, borstkanker, en veel meer. alles onder controle dus, tot daar t moment aanbrak dat ik die zakken snoep opentrok en begon uit te delen... toen ik halverwege de klas was werd zowat iedereen gek! maar echt gek... degenen die al wat gekregen hadden wilden meer, degenen die hun snoep nog moesten krijgen hadden schrik dat er niet meer genoeg zou zijn voor iedereen. resultaat: bijna heel de groep stort zich op die zak snoep in mijn handen... nog nooit zoiets meegemaakt seg. aan elke arm 20 handen, niet meer kunnen bewegen, geschreeuw, gevecht. na een stomp in men buik de zak maar uit men handen laten trekken en mij een weg uit die mierenhoop gebaand.
16 tot 18-jarigen.... en het waren niet eens lekkere snoepjes, haha

No comments: